محصولات تراریخته

تحول در اقتصاد کشاورزی، امنیت غذایی و سلامت مردم در توسعه بومی محصولات تراریخته است

محصولات تراریخته

تحول در اقتصاد کشاورزی، امنیت غذایی و سلامت مردم در توسعه بومی محصولات تراریخته است

محصولات تراریخته ارگانیسم‌ها و محصولاتی هستند که از لحاظ ژنتیکی اصلاح شده‌اند تا صفات مفیدی در آنها بروز یابد مانند مقاومت به آفات (کاهش نیاز به مصرف سموم)، ماندگاری بیشتر (کاهش نیاز به نگهدارنده)، افزایش محصول (کاهش نیاز به زمین کشاورزی و جنگل‌زدایی)، ... اینها همه در خدمت محیط زیست و سلامتی است و به کمک بیوتکنولوژی یا زیست‌فناوری نوین فراهم شده است. علمی که قرن بیست و یکم را به نام آن می‌شناسند و آینده زمین را متحول خواهد کرد. به خاطر پتانسیل بالای اقتصادی زیست‌فناوری طمع زیادی برای در دست گرفتن انحصار این علم در جهان در جریان است به همین دلیل دروغ پراکنی علیه آن فراوان است و ما را از نزدیک شدن به آن منع می‌کنند.

  • ۰
  • ۰

ظاهرا سم پاشی‌های سودجویان مخالف زیست‌فناوری کشاورزی روی این خانم مهندس نساجی  که به تازگی نماینده مجلس شده‌ند اثر گذار شده است. ایشان در اظهاراتی متناقض معتقد هستند علم به جایی نرسیده که خوبی یا بدی محصولات تراریخته را اثبات کند ولی بلافاصله انواع دروغها و مضرات ادعایی را علیه تراریخته مطرح می‌کنند و آن را با مواد مخدر مقایسه می‌کنند. بعد اظهار می‌دارند که لااقل اگر نمیدانیم چیست برچسب بزنیم. بالاخره مخاطب را گیج کردید اگر در طول 25 سال گذشته هیچ عارضه ای از مصرف تراریخته مشاهده نشده است علم در آینده چه چیزی را علیه این محصولات می‌خواهد کشف کند؟ جالب اینکه علم در مورد تمام فناوری ها و موضوعات فقط مشاهدات خود را از جمله راجع به اسیب‌ها گزارش می‌دهد و هیچ گاه راجع به اینکه یک فناوری خوب یا بد است حکم نمیکند. لذا اگر این خانم تا ابد هم منتظر باشند، علم نه در این مورد و نه در هیچ مورد دیگری،  گزارش ایجابی و مثبتی که ایشان انتظار دارند را ارائه نخواهد کرد. چه بسا قصد کسانی که این شبهه را مطرح می‌کنند هم همین باشد که دانش و اقتصاد یک ملت را تا ابد متوقف کنند. چه آلت دستی بهتر از مروجان جاهل و نفهم چنین مبانی فکری برای دشمن یک ملت می‌تواند کار کند.

البته با تخصص ایشان طبیعی هم هست که بگویند هنوز به علم کامل در این باره نرسیده ایم. خانم جلودارزاده برای رفع جهل خود کافی است مراجعه بفرمایند به ژورنالهای علمی جهان و گزارش‌های اف دی ای، اتحادیه اروپایی، سازمان جهانی بهداشت، فائو و همه مراجع رسمی که سلامت محصولات موجود را تأیید کرده‌اند. این شایعات و ابهاماتی که به خورد ایشان داده شده هم فقط در سایتها و رسانه‌های غیرعلمی یافت میشود. این ملت بیست سال هزینه جهل امثال ایشان را پرداخته‌اند و موجب شدند ایران که درس سال 73 اولین برنج بی‌نیاز از سم جهان را معرفی کرد، از پیشروان این فناوری به انتهای قافله پرتاب شود. با معیاری که ایشان دارند یعنی در مورد هر فناوری بنشینیم تا علم در آینده نامعلوم به چیزی نامعلوم برسد اگر در راس امور بودند این کشور را به بیابانی عقب افتاده تبدیل می‌کردند. کاش به کار و اظهار نظر در تخصص نساجی کفایت می‌کردند.

مصاحبه خانم سهیلا جلودارزاده در سایت ضد زیست‌فناوری سلامت نیوز را اینجا بخوانید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی